8 rzeczy, które musisz wiedzieć o testach jednostkowych w Javie

Poświęciłam ostatnio kilkanaście godzin na przygotowanie dokumentu o pisaniu testów jednostkowych w Javie. Bazując na praktycznym doświadczeniu w wielu projektach spisałam listę dobrych praktyk i technik, które pomogą każdemu, kto chce pisać lepsze testy jednostkowe. 

Zaczęłam od testów jednostkowych, bo są najłatwiejsze, najtańsze i wszechobecne. Nie programowałam nigdy w dojrzałym projekcie, który nie miałby testów jednostkowych. Na nich jednak nie poprzestanę, chciałabym zbudować społeczność wokół testowania dla programistów i programistek (i kodowania testów dla testerów i testerek). Uważam, że pisanie dobry testów jest ważną umiejętnością w tworzeniu oprogramowania i jest obowiązkiem całego zespołu.

Jeśli chcesz poprawić jakość pisanych testów, rozszerzyć wiedzę na temat testowania, albo dołączyć do społeczności dbającej o jakość oprogramowania, zapraszam Cię do pobrania mojego poradnika ze strony szkolatestow.online. Wystarczy, że podasz swój adres email, aby dostać go całkiem za darmo ;) W każdej chwili możesz się wypisać z listy mailingowej, ale obiecuję, że warto w niej zostać, żeby dostawać solidne dawki wiedzy.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jeśli jesteś najmądrzejszą osobą w pokoju, to jak najszybciej zmień pokój!

Kto jest bardziej inteligentny od Ciebie?

Fastline dla kobiet w IT? Nie, dziękuję.