Czy webiary są dobrą formą przekazywania wiedzy?

Jakiś czas temu zastanawiałam się, w jaki sposób przekazywać wiedzę na temat jakości. Nie chodziło tylko o moje doświadczenia, ale przede wszystkim o zgromadzenie wiedzy od różnych osób, które są w branży od lat. Nie o jakieś prawdy objawione, tylko zbiór indywidualnych doświadczeń. Tak powstała seria webinarów Rozmowy o Jakości. Zapraszam tam świetnych inżynierów oprogramowania, żeby na luzie porozmawiać o ich dobrych praktykach i wyciągnąć od nich jak najwięcej wiedzy.

Dlaczego webinary?

Dlaczego webinarowa forma wydała mi się najlepsza? Ponieważ uwielbiam konferencyjne kuluary i tam sama uczę się najwięcej. Prezentacje są zawsze wartościowe, ale dość jednostronne. Podobnie artykuły, w których nie da się dopytać autora i wejść głębiej w jakiś temat.

Webinar są bardzo interaktywną formą. Uczestnicy mogą zadawać pytania, komentować i dzielić się swoimi przemyśleniami. Mogą też zauważyć, że jest zbyt głośno, zbyt cicho, albo że prezenter został właśnie "zamrożony". To bardzo ciekawe doświadczenie po jednej i drugiej stronie.

Często sama uczestniczę w webinarach i bardzo mi pasuje taka luźna forma współpracy. Dlatego też chciałam zobaczyć jak jest po drugiej stronie. I jest świetnie! Oczywiście wymaga to trochę pracy, przygotowań, wysyłania maili i wcześniejszego spotkania z gościem. Ale ta praca szybko przynosi efekty i to jest bardzo satysfakcjonujące.

Ciągła nauka

Do tej pory zorganizowałam cztery wieczorne Rozmowy o Jakości. Każda osoba, z którą rozmawiałam nauczyła mnie czegoś nowego. Webinary pozwalają na dostęp do eksperckiej wiedzy zdobywanej latami. Oczywiście technologia nie zawsze jest po naszej stronie, ale myślę, że i tak wniosły bardzo dużo wartości. No i wspaniale jest spotkać na konferencji obcą osobę, ktora wspomina jakąś myśl z mojego webinaru!

Teraz postanowiłam zrobić poranną serię krótkich rozmów z inżynierami oprogramowania, którzy rzadko występują na konferencjach i meetupach. Każda z tych osób imponuje mi swoją wiedzą i uważam, że społeczność zasługuje na to, żeby się tą wiedzą podzielić. Dlatego zapraszam na Poranne Rozmowy o Jakości od 25 do 29 listopada o 8.30. Postaramy się skończyć w pół godziny, żeby każdy mógł zdążyć na daily standup ;-)

Edit: Poranne webinary są już dostępne w tej playliście na moim kanale na YouTube.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jeśli jesteś najmądrzejszą osobą w pokoju, to jak najszybciej zmień pokój!

Kto jest bardziej inteligentny od Ciebie?

Fastline dla kobiet w IT? Nie, dziękuję.