Async Remote: Zdalne wyzwania, wydarzenia, konferencje?

Jakiś czas temu napisałam kilka wpisów o pracy zdalnej mojego zespołu w kontekście treści książki Async Remote. Byłam wtedy częścią czteroosobowego zespołu, który pracował w trzech strefach czasowych, władającym trzema innymi językami i komunikującym się w czwartym. Niewiele moich opinii zmieniło się od tego czasu. Może poza tym, że nie umiem już sobie wyobrazić sytuacji, w której ktoś ocenia mnie na podstawie wysiedzianych godzin, a nie wyników mojej pracy. To chyba dobra zmiana.

Zdalnie


Ostatnio dużo czasu poświęcam rozwijaniu marki Szkoły Testów. Kiedy kupowałam domenę, .pl było już zajęte, więc wybrałam szkolatestow.online. To była bardzo dobra decyzja, bo właśnie tak widzę przyszłość pracy i edukacji - online. Mamy coraz mniej czasu, chcemy pracować różnorodnych zespołach, a do tego przydarza się życie i taki na przykład koronawirus. Zdalnie mamy dostęp do najlepszych talentów i najciekawszych treści. Ostatnio coraz częściej na konferencjach wymawiam zdanie "miło Cię wreszcie poznać na żywo", bo mam mnóstwo znajomych, których znam jedynie z mediów społecznościowych. Z wieloma z nich robię projekty, chociaż jesteśmy oddaleni o wiele kilometrów.

Podczas ostatniego wyzwania też pracowaliśmy wyłącznie zdalnie. To rodzi pewne trudności, bo kiedy technologia odmawia posłuszeństwa, musimy szukać alternatywnych dróg. Jednak nie udałoby nam się zgromadzić ponad 300 osób, jeśli byłaby to impreza w jednym miejscu. Widzę ostatnio na Twitterze wiele spotkań branżowych, które przenoszą się do sieci, m.in. DotNetConfPL. Nie ma co prawda darmowej pizzy i piwa, ale za to każdy może siedzieć w swojej jamie i podjadać co lubi najbardziej. Mi pasuje!

Asynchronicznie


Świat IT dobrze sobie radzi z rozproszeniem nie tylko miejsca, ale też czasu. Prawie wszystkie konferencje nagrywają wykłady, żeby można je było później obejrzeć w sieci. W zasadzie codziennie można sobie zorganizować konferencję, wybierając kilka prezentacji. Jeśli chce się do tego dołączyć networking, wystarczy stworzyć coś na kształt klubu książki. Piszesz ta Twitterze, czy innym Facebooku, że będziesz teraz oglądać jakąś prezentację i czy ktoś chce też ją obejrzeć w ciągu najbliższych X dni. Potem zdzwaniacie się, żeby wymienić spostrzeżenia. Taki był też zamysł aplikacji speech-rank, która służy do agregowania filmów z konferencji, tworzenia swoich kolekcji i śledzenia tego, co oglądają inni. Może chcesz się przyłączyć i pomóc ją rozwijać?

Od dawna widzisz pewnie, jak kalendarz konferencyjny w Polsce się wypełnia. Każde miasto robi swoją konferencję, ale poza lokalizacją niewiele się różnią. Zarówno prelegenci, jak i uczestnicy często są ci sami. Ta wiosna będzie pod tym względem bardzo wyjątkowa. Prawie wszystko będzie zdalnie. I tu wchodzę ja, cała na biało z moimi webinarami Rozmowy o Jakości xD Już w środę będę rozmawiać z Olgą Maciaszek-Sharmą i bardzo jestem tą rozmową podekscytowana. Olga ma duże doświadczenie testerskie, ale od wielu lat programuje. Ciekawi mnie, czy "wewnętrzny tester" wpływa na to, jak pisze kod. Zapraszam, można dołączyć z jamy ;-)


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jeśli jesteś najmądrzejszą osobą w pokoju, to jak najszybciej zmień pokój!

Fastline dla kobiet w IT? Nie, dziękuję.

Kto jest bardziej inteligentny od Ciebie?