Aplikacjo, wo wohnst du? Wprowadzka na Heroku cz. 1

Postanowiłam dodać logowanie do SpeechRank za pomocą Twittera. Do tego potrzebna jest implementacja OAuth, która wymaga własnego kawałka miejsca w internecie. Można tego dokonać z poziomu localhost'a, ale skoro już rzucam się na głęboką wodę i jest to dla mnie czas nauki, postanowiłam, że miejscem dla mojej aplikacji będzie Heroku. Kiedyś postawiłam tam projekt w Railsach, ale jeszcze nigdy nie budowałam tam gradlowo-nodowej aplikacji. 

Heroku jest platformą, która pozwala na budowanie i deploy'owanie aplikacji w chmurze. Można ją skonfigurować, żeby współpracowała z Travisem, o którym pisałam niedawno. Heroku trzeba zainstalować, na przykład za pomocą brew, a potem stworzyć projekt, ja wpisałam w ścieżce do mojej aplikacji

$ heroku create speech-rank
$ git push heroku master

Zauważ, że wskazujesz, jaki branch ma być deployowany. Czyż to nie cudowne, że mogę to modyfikować i wrzucać feature branch'e, żeby je tam przetestować? Zwłaszcza, kiedy testowanie wymaga kilku równocześnie działających wątków (jak w przypadku większości aplikacji, które mają podział na frontend i backend), zrzucam odpowiedzialność z localhosta. Jak dla mnie czysta poezja! Zobaczymy, jak to będzie wyglądać w praktyce... 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jeśli jesteś najmądrzejszą osobą w pokoju, to jak najszybciej zmień pokój!

Fastline dla kobiet w IT? Nie, dziękuję.

Kto jest bardziej inteligentny od Ciebie?